MaxFix behandlar dina personuppgifter, i syfte att hantera dina köp av vår tjänst och kundtjänstärenden samt för följande ändamål:
Vi delar dina personuppgifter med:
Du har rätt att begära en kopia av samtliga personuppgifter som vi behandlar om dig samt rätt att få ut dina personuppgifter. Du har även rätt att begära rättelse eller radering av personuppgifter samt begära begränsning av den personuppgiftsbehandling som rör dig.
Om du tycker att vi har behandlat dina personuppgifter på ett felaktigt sätt har du rätt att inge klagomål till Datainspektionen (Integritetsskyddsmyndigheten).
Har du frågor om vår behandling av dina personuppgifter kan du kontakta oss via mail: info@maxfix.nu eller via telefon: 08 – 4002 08 08.
Dessa allmänna villkor tillämpas för alla uppdrag som utförs, och ska utföras, av MaxFix hos dig som konsument och kund.
För att vi ska kunna utföra Tjänsten behöver vi behandla dina personuppgifter. Vi behandlar då dina personuppgifter i egenskap av personuppgiftsansvarig för att bland annat kunna utföra Tjänsten åt dig som Kund, ge dig en kundanpassad upplevelse, och information om tjänsten samt erbjudanden. För mer information om hur vi hanterar dina personuppgifter kan du nå oss via info@maxfix.nu
För att boka en Tjänst måste du ha fyllt 18 år. Beställning av Tjänst sker via webbplatsen, e-post eller telefon. Om något blivit fel eller om du vill ändra något, kontakta oss via info@maxfix.nu eller 08-4002 08 08.
4.1 Betalning sker mot e-post-faktura, 10 dagar netto räknat från när arbetet utförts. Om betalning inte sker inom förfallotiden kommer påminnelse, med påminnelseavgift, att skickas ut via brev.
4.2 För Tjänst som medger skattereduktion betalar Kund 50 % av arbetskostnaden för RUT-arbeten och 70 % av arbetskostnaden för ROT-arbeten, förutsatt att kraven för sådan skattereduktion uppfyllts. Om skattereduktion nekas av Skatteverket skickas en faktura på mellanskillnaden. Läs mer om skattereduktion här.
4.3 Prissättningen för Tjänst till Kund baseras på arbetad tid per fixare. Aktuella priser finns angivna på hemsidan www.maxfix.se
5.1 MaxFix ger alltid Kund möjlighet att av- eller omboka sin bokning av Tjänst upp till 48 timmar innan planerat utförande. För att utöva sin ångerrätt eller av- och omboka ska Kund skicka ett klart och tydligt meddelande om beslutet att frånträda avtalet (t.ex. ett telefonsamtal eller e-post). För en smidig hantering rekommenderar MaxFix att Kund skickar meddelandet till: info@maxfix.nu
Vid av- eller ombokning av Kund mindre än 24 timmar före överenskommen tid, eller om Kund inte infinner sig enligt punkt 11.1 nedan, faktureras hela kostnaden för bokad Tjänst. Detta förutsätter att Kunds eventuella ångerrätt har löpt ut.
5.2 MaxFix och/eller enskild utförande fixare har rätt att när som helst avbryta eller avboka ett uppdrag, utan kostnad för MaxFix, om MaxFix och/eller fixaren bedömer att fixarens säkerhet, vid utförande av Tjänsten, inte kan garanteras och detta beror på Kund (exempelvis vid våld, hot om våld, övergrepp eller trakasserier). MaxFix har också rätt att avboka en Tjänst vid Kunds hets mot folkgrupp, diskriminering eller uppträdande som i övrigt strider mot lag eller god affärsetik. Kunden blir då fakturerad den angivna kostnaden för bokningen.
5.3 MaxFix har rätt att avboka en bokad Tjänst om förutsättningarna för att korrekt kunna utföra sådan Tjänst inte föreligger.
5.4 Kund och MaxFix ska avtala om när Tjänsten ska anses vara avslutad. MaxFix förbehåller sig rätten att uppge tidpunkt för Tjänstens avslutande till dess att aktuell fixare besökt Kund och haft möjlighet att på plats uppskatta Tjänstens omfattning.
6.1 MaxFix ska vid utförandet av Tjänst använda sig av kompetent och lämplig, samt i de fall där det är relevant, auktoriserad fixare.
6.2 MaxFix är ansvarigt för att utförandet av Tjänst sker på ett fackmannamässigt sätt. Önskar Kund att Tjänsten till dess innehåll eller omfattning, mot fixarens avrådan, ska utföras på ett sådant sätt att det innebär att den avviker från fackmannamässig standard ansvarar Kund själv för resultat.
6.3 MaxFix, samt dess underleverantör för utförande av Tjänst, är ansvarsförsäkrade.
Om Kund anser att Tjänsten är felaktig, ska Kund underrätta MaxFix om detta inom skälig tid.
8.1 Kund har rätt att få en tvist prövad utanför domstol hos Allmänna Reklamationsnämnden (”ARN”), www.arn.se samt postadress ”Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23, Stockholm”. MaxFix medverkar i ett eventuellt tvisteförfarande och följer ARNs rekommendationer.
Arbetsinställelse, blockad eller annan händelse bortom MaxFix kontroll såsom krig, upplopp, eldsvåda, explosion eller explosionsfara, extrema vädersituationer samt ingripande från offentlig myndighet som medför att MaxFix inte, eller till onormalt höga kostnader, kan fullgöra sina skyldigheter enligt detta avtal, fritar MaxFix från fullgörandet av dessa skyldigheter under den tid förhållandet råder.
10.1 Kund ska vara på plats vid uppdragets början och slut samt vid behov däremellan för avstämning kring detaljer i arbetet om fixaren så uttrycker.
10.2 Kunden ansvarar för att inga hinder, såsom möbler, tavlor eller kablar stör installationen eller utförande av Tjänsten.
10.3 Kund ska vara behjälplig och tillhandahålla information till fixaren för att undvika attinga rör, kablar eller liknande, synliga eller ej, tar skada av installationen.
10.4 MaxFix ansvarar inte för fel på installationsmaterial och/eller produkter tillhandahållen av tredje part eller annan återförsäljare.
10.5 MaxFix ansvarar inte för fel uppkomna genom Kunds handhavande eller faktorer utanför MaxFix kontroll.
10.6 MaxFix ansvarar inte för felaktiga uppgifter eller annars inkorrekta tjänsteval av kunden.
10.7 MaxFix ansvarar inte för förlust i näringsverksamhet.
10.8 Kund ska vidta skäliga åtgärder för att begränsa eventuell uppkommen skada orsakad av fixaren. Om Kund inte gör detta får denne själv ansvara för skada som hade kunnat undvikas om åtgärder vidtagits.
MaxFix har rätt att byta nämnd fixare utan att informera Kunden.
MaxFix reserverar sig för eventuella fel i priser och information som presenteras på hemsidan samt i annan kommunikation, och förbehåller sig rätten att från tid till annan justera dessa, och informera Kund genom publikation av korrigerad/justerad information.
På så vis säkras tillgång på material under projekttiden, och ev. väntetid behöver då inte debiteras som extratid.
Om ni är två eller flera personer som gemensamt nyttjar bostaden kan ni dela på rutavdraget. Sammanlagt kan dock rutavdraget aldrig bli högre än 50 procent av den totala arbetskostnaden. För att få rutavdrag ska du faktureras eller betala för arbetet.
Om ni är två eller flera ägare som nyttjar bostaden kan ni dela på rotavdraget. Sammanlagt kan dock rotavdraget aldrig bli högre än 30 procent av den totala arbetskostnaden. För att få rotavdrag ska du faktureras eller betala för arbetet. ROT-avdrag gäller Ej på materila kostnad
Det är endast arbetskostnaden som ger rätt till rotavdrag och företaget får dra av högst 30 procent av kostnaden för godkända arbeten i rotavdrag. Det är bara arbetad tid på plats hos dig som ger rätt till rotavdrag.
Materialkostnaden får inte ligga till grund för rotavdrag – den ska du betala i sin helhet till företaget. Företaget får inte ge dig ett lägre pris på materialet än vad de har betalat i inköpspris.
Material som hyrs eller leasas ger inte heller rätt till rotavdrag.
Övriga kostnader som utföraren har i samband med arbetet ger inte rätt till skattereduktion. Dessa kostnader ska du betala i sin helhet till företaget. Företaget kan till exempel ha övriga kostnader för
Företaget får inte bjuda dig på exempelvis reskostnaden. Om företaget inte tar betalt för resorna anser Skatteverket att de ingår i kostnaden för arbete, och vi kan då betala ut ett lägre belopp än den begärda skattereduktionen.
Läs mer om ROT/RUT-avdrag på skatteverkets sida
Fullständiga firmanamn: MaxExperten AB
Adress: Bastuhagsvägen 30 (K)
E-postadress: info@maxfix.nu
Organisationsnummer: 559249-8637
Registreringsnummer för mervärdesskatt: SE559249863701
Telefonnummer: 08 4002 08 08